سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عاشق خدا

نظر

مراحل زندگی انسان به دوره های مختلفی تقسیم می شود . به طور مثال 16تا 22 سالگی اواخر دوره نوجوانی است و انسان در حال ترک دنیای والدین ، پایه ریزی استقلال و عدم وابستگی ،اما نه به شکل پایدار ، پذیرای عقاید و افکار جدید می باشد .

مراحل زندگی انسان

مراحل زندگی انسان


مراحل زندگی انسان به دوره های مختلفی تقسیم می شود . تعاریف زیر در مورد مراحل زندگی انسان ، که حاصل تحقیقات در زمینه ی مراحل زندگی بزرگسالی است ، پیشنهاد کننده آن است که ما در زمان های مختلف زندگی خود بر نیازهای متفاوتی تاکید داریم .

مروری بر مراحل زندگی انسان

برنامه ریزی برای یک شغل مستلزم اندیشیدن درباره گذشته ، حال واینده است . مرور اطلاعات مربوط به مراحل زندگی این زمینه را فراهم می آورد تا فردی که در صدد یافتن یا تعویض شغل است ، نسبت به برخی از مسائل شخصی و عاطفی که احیانا بر ارزش ها ، برنامه ریزی و هدف گذاری وی تاثیر میگذارند ، بینش به دست آورده و آنها را تصدیق کند .

16 تا 22 سالگی  از مراحل زندگی انسان

این دوره اواخر دوره نوجوانی است و در حال ترک دنیای والدین ، پایه ریزی استقلال و عدم وابستگی ،اما نه به شکل پایدار ، نا مطمئن از این که ایا می تواند در دنیای بزرگسالان روی پای خود بایستد یا خیر ، پذیرای عقاید و افکار جدید .

22تا28 سالگی  از مراحل زندگی انسان

این مرحله دوره جوانی نام دارد و کسب استقلال در کار ، ازدواج ؛ آزمایش همه باید ها و اجبارهای وضع شده از جانب پدر و مادر واین انتخاب که کدام را در بزرگسالی برای خود حفظ کند ، در عین حال ، نشان دادن لیاقت وشایستگی خود به پدر و مادر ، داشتن اتکا به نفس بیشتر ، خودسازی برای اینده ، در نظر گرفتن ملاحظات خانوادگی و زناشویی  در این مراحله اتفاق می افتد .

28 تا 32 سالگی از مراحل زندگی انسان

این دوره مرحله ی گذرای دهه ی سی (جوانی دوم ) است . زیر سوال بردن تعهدات اولیه در قبال روابط ، ازدواج ، خانواده و شغل ، احتمال وقوع ارزیابی های مجدد و تغییرات مختلف ، مرحله ای به ویژه اسیب پذیر برای تداوم موقعیت فعلی . fi هر چند انتخاب برخی از افراد به گزارش آسان طب این است که هم چنان به گزینش های پیشین خود ادامه دهند .

مراحل زندگی

32 تا 39 سالگی از مراحل زندگی انسان

این مرحله ، زمان نضج گیری انسان است . درگیری در کار ، کمک به رشد و پویایی فرزندان ، اولویت دادن به پرورش فرزندان ، تصدیق و به رسمیت شناختن پیام ها و نکات اخلاقی در نقش پدر یا مادر ف تعدیل شخصیت ، باور کردن و تن دادن به انتخاب ها ، توجه بیشتر به موضوعات کسب وکار ، تثبیت وجهه و اعتبار تا تقریبا 35 سالگی ، زمانی که این سوال در ذهن خود شکل می گیرد که «ایا وقت آن را خواهم داشت که تا به همه ی این کارها برسم ؟» آگاهی بیشتر نسبت به زمان و احیای این موضوع مهم در ذهن که «من واقعا می خواهم کی باشم ؟» شاید برای یک زن این نخستین فرصتی باشد که فارع از مسائل مربوط به بچه داری و تربیت فرزند ، در صدد انتخاب شغل براید .

39 تا 43 سالگی از مراحل زندگی انسان

سال های نقطه ی عطف در زندگی این مرحله است . تجربه ی دوره ای از اشوب درونی وبحران میانسالی ، شاید معلوم می شود که رویاهای اولیه قابل دستیابی نیستند ، تحیر وبلاتکلیفی در این باره که «چرا اینجا هستم ، به کجا می روم ؟».

تغییرات بالقوه در شیوه زندگی و اغلب بدون طراحی قبلی ، این احساس که در زندگی چیزی کم است ، پیدا کردن افکار احتمالی درباره ی تشکیل خانواده ، شروع یا تعویض شغل  همه در این مرحله از مراحل زندگی انسان اتفاق می افتد .

43-50 سالگی از مراحل زندگی انسان

 تثبیت مجدد / به بار نشستن این مرحله است . آسودگی خیال ، بیشتر از نظر سوالات مربوط به فنا و مرگ ، تحولات شغلی و تغییر شیوه ی زندگی ، فرزندان در حال به آزمایش گذاردن استقلال خود هستند ، مروری شخصی بر الگوهای پرورش کودک ، شکوفایی شغلی ، توجه به رشد شخصیتی ، فعالیت در جامعه ، ارزیابی مجدد روابط خود با بلوغ فرزندان و رسیدن آنان به دوره ی بزرگ سالی در این مرحله اتفاق می افتد .

50-65 سالگی از مراحل زندگی انسان

این مرحله زمان شروع مجدد است . در حال لذت بردن از آرامیش نسبی ، خستگی ، داشتن یقین و انبساط خاطر نسبت به زندگی یا رویارویی با چالش های جدید به دلیل تغییر ناگهانی شغل ، برنامه ریزی برای دوران بازنشستگی ، احتمالا کاهش انرژی و قدرت جسمانی ، مرگ همسر یا دوستان ، پیدایش ساختار یک زندگی جدید ، احتمال تن دادن به کارهای مخاطره آمیز ، پذیرش نقش پدر یا مادر در زندگی فردی دیگر ، مطرح شدن سوالات معنوی ، امکان رشد و خلاقیت و نوآوری ، آزاد شدن از قید مفهومی به اسم «کار» ، هر چند برخی از افراد در این زمان به شغل جدیدی روی می آورند ، پرداختن به مسئولیت های مراقبت از پدر و مادر سالخورده ، بحران روحی و جنگ اعصاب احتمالی بین زنی که پس از خلاصه شدن از پرورش فرزند در عنوان زندگی شغلی خود به سر می برد و شوهری که مشتاق کناره گیری از کار و شروع مرحله ی جدیدی از زندگی است .

65 سالگی به بالا  از مراحل زندگی انسان

این دوره ، دوره ی انتقال به سوی بازنشستگی است . وقتی عمر طولانی شد و بازنشستگی اجباری نبود ، این دوره به صورت «سال های طلایی واقعی» از نظر ادامه ی سودمندی برای اجتماعی و رشد شخصیتی در می اید .

 

منبع مطلب مراحل زندگی انسان : سایت آسان طب

http://asanteb.com/